Le akarok adni a dohányzási tippeket. Tuti egészség-tippek kifejezetten dohányosoknak

Le akarok adni a dohányzási tippeket

Meg kell hoznod azt a döntést, hogy leszoksz a dohányzásról.

  1. Hogyan szokj le a cigiről?
  2. Végleges leszokás a dohányzásról, de nem úgy, mint legutóbb…
  3. Drogok dohányzás után

Ki kell választanod azt a napot, melyen az utolsó száladat szívod el, és írnod kell egy leszokás -tervet. El kell viselned az elvonási tüneteket. Nem szabad meginognod, szokj le véglegesen! Döntsd el, hogy leszoksz Egyedül te tudod meghozni azt a döntést, hogy leszoksz a dohányzásról.

Lehet, hogy sokan támogatnak és szeretnék, hogy leszokj, de a döntés a te kezedben van. Gondolkozz el azon, hogy miért is szeretnél leszokni.

Kik és milyen céllal alapították az Országos Dohányzás Leszokás Támogatási Központot?

Az alábbi kérdéseket fusd végig és fogalmazd meg magadban a válaszaidat. Félsz, hogy valamilyen dohányzás által kiváltott betegséged lesz? Ismersz valaki, akinek a cigizés miatt lett valamilyen egészségügyi problémája? Tudod, hogy milyen sokat költesz cigire?

Szerinted ha felszedsz pár kilót a leszokás során, az egészségtelenebb, mint folytatni a dohányzást?

Buying Clothes

Készen állsz arra, hogy komolyan dönts a leszokásról és tényleg végleg lerakd a cigarettát? Miután végiggondoltad ezeket a kérdéseket, írj egy listát azokkal az érvekkel, hogy miért is akarsz leszokni. Az, ami téged motivál, nem feltétlenül egyezik meg mások elveivel. Gondolkodj el arról, hogy mi az, ami tényleg segíteni fogja a döntésedet és segít kitartani a legnehezebb percekben.

Nézd cukorka a dohányzásról való leszokáshoz többször a listát, és egészítsd ki minden olyan kis ponttal, amely segít majd ellenállnod a kísértésnek. A listád valószínűleg tartalmazni fogja az alábbi lista több pontját is, de tényleg fontos, hogy saját indokokkal is egészítsd ki!

Egészségesebb szeretnék lenni. Nem akarok ennyi pénzt költeni valamire, amivel még a testemet is tönkreteszem. Már így is vannak problémáim, nem akarom, hogy ezek rosszabbra forduljanak. Be akarom bizonyítani, hogy képes vagyok leszokni! Nem akarom, hogy a cigaretta irányítson engem.

Le akarok adni a dohányzási tippeket

Ez számomra fontos embereket zavar és az ő egészségüket sem veszélyeztethetem tovább. Jó példát szeretnék mutatni a családomnak, a testvéreimnek, a barátaimnak, stb. Ha már készen van a listád, a következő pont, hogy előkészíted a leszokást azzal, hogy kiválasztasz egy napot, amikor elkezded a programot, és készítesz egy tervet. Válassz egy napot és készíts tervet Ha tényleg és komolyan gondolod, hogy le akarsz szokni, akkor készen állsz arra, hogy kiválaszd a leszokásod napját.

Ez egy nagyon fontos lépés.

Le akarok adni a dohányzási tippeket

Lehetőleg minél hamarabb legyen, de mindenképpen az elkövetkező egy hónapban. Ha túl későre esik ez az időpont, még lesz időd meginogni, megváltoztatnod a döntésedet.

Mi történik az utolsó szál cigaretta elszívása után?

Ám az is fontos, hogy elég időt adj magadnak arra, hogy készíts egy tervet. Akár olyan napot is választhatsz, amelynek különleges jelentősége van az életedben, lehet ez egy szülinap, évforduló, az egészség világnapja április 7. Jelöld meg ezt a napot a naptáradban és erősen, határozottan döntsd el, hogy igenis, ezen a napon le fogsz szokni. Akár még idézeteket, hozzászólásokat is írhatsz a naptárodba ehhez a naphoz közeledve. Mi történik az utolsó szál elszívása után?

Ha úgy döntesz, hogy az előző volt a legutolsó szál cigaretta az életedben, a szervezeted már 20 perc múlva pozitívan reagál!

vibrocil orrcsepp vélemény ha abbahagyom a dohányzást, kövér lesz

Tovább a cikkhez Ha szeretnél valamilyen gyógyszer segítségével leszokni, akkor ezt beszéld meg az orvosoddal, mindenképpen időben, még jóval a leszokásod napja előtt. Az orvosod, gyógyszerészed el fogja mondani, hogy mennyivel ez előtt kell Le akarok adni a dohányzási tippeket szedni az adott gyógyszert.

Nem létezik tökéletes módja a leszokásnak. Egyes dohányosok azonnali döntést hoznak és hirtelen rakják le a cigarettát. Mások kijelölnek egy napot, és akkor teszik le véglegesen a cigarettát. Megint mások idővel elkezdik csökkenteni a napi vagy heti adagjukat, de csak a kijelölt napon adják fel teljesen ezt az egészségtelen szokást. Mindenkinek máshogy egyszerűbb, több mód is a rendelkezésedre áll — válaszd ki te a legmegfelelőbbet és dönts úgy, hogy sikerüljön a terved!

Kezdd el csökkenteni az elszívott dohány mennyiségét Egy nagyon jó módja és kezdete a leszokásnak, ha végiggondolod, hogy mennyi cigit is szívsz egy nap vagy hét alatt, és fokozatosan elkezded csökkenteni ezt a mennyiséget. Ha így teszel, lassan és biztosan csökkented a vérkeringésedbe jutó nikotin mennyiségét.

Cigiszünet

Ha nagyon hiányzik az a plusz pár szálnyi cigaretta, akkor se csábulj el, inkább rágózz vagy rágcsálj ropit. Gondolt át, hol és mikor dohányzol Próbáld meg átgondolni, milyen helyszíneken, milyen időpontokban dohányzol leginkább. Erre akkor lesz leginkább szükséged, amikor már komolyabb elvonási tüneteid vannak, ilyenkor kell mindenképpen elterelni a gondolataidat a cigiről. Ha egy adott kávézóban, sarkon, vagy megálló mellett gyújtasz rá leginkább, kerüld ezeket a helyeket!

Ha iskola után, ebédszünetben, péntek este, stb. Állj ellen mindenféle késztetésnek Próbálj meg minél tovább ellenállni a késztetésnek, ezzel is felkészítve magadat a leszokás napjára.

Amikor rád tör a vágy, próbálj meg kitartani, addig, ameddig csak tudsz. Először elég, ha 10 perccel később gyújtasz rá, a lényeg, hogy egyre késbb és később gyújts újra rá. Nem lesz egyszerű, ám minél többet gyakorlod, és minél többet foglalkozol vele, annál könnyebb lesz az ellenállás és így egyben a leszokás is. A következő lépés, hogy az adott helyekre ismét ellátogatsz, és megpróbálsz ellenállni, már nem kerülöd ezeket a helyszíneket, hanem ellenállsz.

Nagyon nehéz lesz, de utána csak még édesebb a siker. Leszokni a dohányzásról nem olyan, mint leadni pár kilót.

Le akarok adni a dohányzási tippeket bőr, ha leszokik a dohányzásról

Hosszú időn keresztül komoly odafigyelést, törődést és kitartást jelent. Elcsábulni egy sütire nem olyan súlyos dolog, mint elszívni az első szálat a leszokás után.

  • Mi történik az utolsó szál cigaretta elszívása után?
  • Rossz hét a dohányzásról való leszokáshoz
  • Aknák dohányzási kódolása

Rengetegen kívánják, hogy bárcsak létezne egy olyan varázspirula vagy varázsmódszer, amelynek segítségével fájdalommentesen, egyszerűen és gyorsan leszokhatnának. Ám sajnos ilyen varázsmódszer nem létezik. A dohányzásellenes tippek segíthetnek az elvonási tünetek mértékének csökkentésében, de csak egy részét képezik a leszokásnak, aminek a több Le akarok adni a dohányzási tippeket — fizikai, mentális és Le akarok adni a dohányzási tippeket leszokás - rád vár.

Lépések, melyek segítenek felkészülni a leszokásod napjára: Válaszd ki a napot és jelöld meg a naptáradban! Világosítsd fel a családodat, barátaidat, osztálytársaidat a tervedről és a leszokásod napjának időpontjáról, mondd el nekik, hogy hogyan tudnának segíteni neked. Dobd ki az összes dohányterméket otthon, a kocsidból és a táskáidból még a leszokásod napja előtti este! Vásárolj szotyi, gumicukrot, répaszeleteket, ropit, cukorkát, vagy bármilyen rágcsálnivalót, ami segíteni fog. Válassz ki egy bizonyos tervet, gondold át a lépéseidet.

Használni fogsz nikotintapaszt vagy nikotinhelyettesítő eszközöket? Vagy más gyógyszert? Elmész valamilyen csoportba, vagy csatlakozol valamilyen programhoz? Ha igen, iratkozz fel még jóval Le akarok adni a dohányzási tippeket. Nézd meg, hogy hol és mikor tartanak ilyeneket, hogyan csatlakozhatsz és döntsd el, hogy mikor állsz készen.

Fontold meg, hogy ellátogatsz az orvosodhoz vagy a fogorvosodhoz. Beszélgess velük a tervről, nézesd meg a fogaidat és kérj tanácsot a leszokásoddal kapcsolatban. Keress támogatókat!

Az Aspirin® Protect-ről A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez Talán kevesen tudják, hogy hazánkban a dohányosok kb.

Lehet szó egy csoportprogramról, egy levelezőtársról, barátokról, családtagról, vagy bárkiről, aki segíteni fog neked. Az a legjobb, ha olyan embert választasz, aki már leszokott és tudja, hogy melyek lesznek a nehézségeid, jobban átérzi majd a helyzetedet.

mennyi ideig tart a dohányzás végleges leállítása

Kérd meg a dohányzó barátaidat és családtagjaidat, hogy ne dohányozzanak a környezetedben és rakják el a cigarettájukat, öngyújtójukat, stb előled. Készítsd egy listát a kiváltó dolgokról — helyzetekről, helyszínekről, érzésekről, amelyek miatt rágyújtanál. Próbáld meg elkerülni ezeket, vagy ha arra nincs lehetőséged, akkor készülj fel előre minden eshetőségre.

Mindig gondolj vissza azokra az okokra, amelyek miatt úgy döntöttél, hogy leszoksz. Gondolj arra, hogy melyek motiválnak még mindig és melyek nem. Tartsd magadnál a listát, sokat fog segíteni.

Mi történik az utolsó szál cigaretta elszívása után?

A leszokás és a tartósan "leszokva maradás" nem szerencse, hanem tervezés és kitartás kérdése. Gondold át alaposan a lehetséges terveket és válassz közülük. Csatlakozz egy csoporthoz, ha az segít! Használj nikotintapaszt, önsegítő-könyveket, utazz el egy másik környezetbe, temetkezz a tanulásba, csinálj bármit, ami segít neked a kitartásban!

A legjobb eredmény érdekében akár többet is érdemes választanod az előbb felsorolt opciók közül. A leszokásod napján: Ne használj semmilyen dohányterméket! Nem, egy slukkot sem szívhatsz! Légy aktív — gyalogolj, sportolj, vagy csinálj bármit, esetleg hódolj valamelyik hobbidnak! A nassolnivalókat, rágcsákat tartsd lehet felnőni, ha leszokik a dohányzásról, hogy bármikor bekaphass belőlük egyet-kettőt.

Igyál sok vizet és gyümölcslevet. Kezdd el használni a nikotinpótló szereket, ha azok mellett döntöttél. Menj el egy támogató csoportba, vagy csak kezdd el a tervedet! Kerüld azokat a szituációkat, ahol nagy késztetést érzel arra, hogy rágyújts!

Hogyan szokj le a cigiről?

Kerüld a dohányos embereket! Ne fogyassz alkoholt! Ez csak megnehezíti a leszokást, és könnyebben elcsábulhatsz! Gondolkozz el azon, hogyan változtathatsz a napi rutinodon.

Le akarok adni a dohányzási tippeket

Menj új útvonalon iskolába, ülj másik székbe, vagy válassz olyan ételeket és italokat, melyek rosszá teszik a dohány ízét. Olvass tovább a leszokás utáni támogatásról oldalunkon, rengeteg cikket fogsz találni, melyek könnyebbé teszik majd ezt a folyamatot.

Tuti egészség-tippek kifejezetten dohányosoknak

Próbálj nem agyalni a dohányzás utáni vágyon, állj ellen a kísértésnek és nem csak egy egészségesebb, de erősebb ember is leszel! Hogyan küzdj meg az elvonási tünetekkel? A nikotin-elvonásnak két része is van. Fizikai és pszichológiai, avagy mentális elvonás.

A fizikai elvonási tünetek idegesítőek, de átvészelhetőek. A legtöbben a mentális és érzelmi részét tartják a legnehezebb dolognak a leszokás folyamatában. Ha már régóta dohányzol, nagy valószínűséggel rengeteg tevékenységedhez kapcsolódik ez a rossz szokás, ilyen például a kávézás, tévénézés, autóvezetés, várakozás a buszra, meccsnézés, koncert-hallgatás, stb. Sok időbe fog kerülni, hogy ezeket az adott tevékenységeket elválaszd a hozzájuk már szervesen kötődő dohányzástól, de semmiképpen se add fel, állj ellen mindenféle kísértésnek!

Az elején érdemesebb elkerülni például a Le akarok adni a dohányzási tippeket, bulikatdélutáni kávézásokat. Azon tevékenységek esetében pedig, amelyeket lehetetlen elkerülni, mindig próbálj erősen a célodra koncentrálni, vagy mindig legyen melletted valaki, aki támogat téged. Sose keress kibúvókat Az emberek a leszokási időszakban gyakran próbálnak kibúvókat keresni, kifogásokat felhozni.

Kifüstöljük magunkat a világból - hét történet arról, hogyan sikerült leszokni, és miért nem

A kibúvók nagy hibák, amelyeket nem szabad elkövetni, hiszen a legtöbbször bár számodra értelmesnek tűnnek, nem a realitáson alapszanak, és csak azért jutnak eszedbe, hogy valamire alapozva feladhasd a tervedet és minimális lelkifurdalással egybekötve elgyengülj. Ha csak egyszer is találsz egy ilyen kifogást, akár az egész terved romba dőlhet. Próbálj meg ellenállni ilyenkor is!

Olvassa el is