Pszichológiai segítség a leszokásról

pszichológiai segítség a leszokásról

leszokni a dohányzásról és kilépni a pattanásokból vannak e dohányzótabletták?

Szerző: OnlinePszichologus. Ebben a részben arról lesz szó, miért fontos a cigarettázás abbahagyása és milyen módszerekkel segíthető meg valaki abban, hogy kitartson a döntése mellett. Cikksorozatunk következő részében pedig a leszokás leghatékonyabb módjáról fogunk részletesen szólni.

pszichológiai segítség a leszokásról

Milyen káros hatásai vannak a dohányzásnak? Miért érdemes leszokni? Mindenki tudja, hogy a dohányzás káros az egészségre, de pontos egészségügyi hatásairól kevesebbet hallunk.

pszichológiai segítség a leszokásról

A dohányzás növeli a koszorúérbetegségek valószínűségét, valamint a sztrók előfordulásának arányát. Gyakrabban alakul ki dohányzóknál bőrrák, illetve egyéb daganatos betegségek, péládul tüdőrák, vagy szájüregi daganat, emellett nőknél az emlő- és méhrák kockázata is emelkedik.

A dohány használatával nő a különféle ízületi gyulladásos betegségekre való esély. Férfiak esetében a dohányzástól csökken a spermiumszám, sőt akár impotencia is előfordulhat.

pszichológiai segítség a leszokásról

Az érszükület valószínűsége mindkét nemben megnő, ennek tünete lehet, hogy hidegebbek a végtagok. Gyakrabban fordul elő gyomor és nyombélfekély, valamint egyéb gyulladásos betegségek.

A leszokás nem akaraterő kérdése!

Kevesen tudják, hogy a dohányzás a zöldhályog kialakulásában is közrejátszik. A dohányzástól a tüdőben csökken a légutak védekező képessége, ezért fogékonyabbá válunk a különféle felső légúti betegségekre.

Keveset hallhatunk arról, hogy a passzív dohányzás még ártalmasabb az egészségre, mert a mellékfüst még nagyobb arányban tartalmaz káros anyagokat, mint a főfüst, melyet a dohányos önmaga lélegez be.

A passzív dohányosokra jellemzők a szemészeti problémák, a tüsszögés, köhögés, fejfájás, szédülés, hányinger, torokfájás és pszichológiai segítség a leszokásról különféle orrpanaszok.

pszichológiai segítség a leszokásról ossza meg tapasztalatait a dohányzásról való leszokásról

Mit érdemes tudni a leszokásról? Először is tisztázzuk, hogy a leszokás nehéz.

  1. A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen - Online pszichológus
  2. A dohányzásról való leszokás, dohányzás leszoktatás - PszichoFészek pszichológiai magánrendelő
  3. A C-vitamin segít a dohányzás leállításában
  4. Mindent a dohányzás ellen
  5. Hogyan szokhatunk le a dohányzásról? - Online pszichológus
  6. Dohányzásellenes kampányok
  7. Könnyebb a párunkkal közösen leszokni a dohányzásról? | Mindset Pszichológia
  8. Szimpatika – Leszokás a dohányzásról óra alatt

A dohányosok nagy része próbált már leszokni, de nagy részük nem járt sikerrel. Ennek egyik oka a nikotiaddikció, a másik a lelki függőség. A pszichológiai segítség a leszokásról és rendszeres dohányzás krónikus függőségi betegség. Ezt szakember irányításáva l, szükség esetén gyógyszeres segítséggel és hosszabb kezeléssel lehet meggyógyítani. A leszokás támogatás a betegség gyógykezelése.

A dohányzásról való leszokás

A leszokás támogatás módszerei Az, hogy melyik módszert válasszuk a dohányzás leszokás támogatásában, több tényezőtől is függ. A már kialakult nikotinfüggőség mértéke alapvetően meghatározza, milyen mértékű megvonási tünetekre számíthatunk a cigaretta letételét leszokni akar a dohányzásról. Alapvetően gyógyszeres farmakoterápiás és gyógyszermentes módszerekben gondolkodhatunk.

Gyógyszermentes módszert javasolnak a szakemberek fiatalok, várandós anyák esetében, illetve abban az esetben, ha a függőség inkább pszichés, mint fiziológiás jellegű. Közepes vagy erős nikotin dependencia esetén jellemzően farmakoterápiás módszer ajánlott.

A leszokás támogatása gyógyszermentes módszerekkel A leszokás egy folyamat.

Belehalsz az érzelmeid elfojtásába? - TESZT

Ez alatt a folyamat során a leszokónak új szokásokat kell kialakítani, hogy megszakítsa a rágyújtásnak jól begyakorolt rutinját. A rászokás egy viszonylag hosszú folyamat volt annak idején, így a leszokásra is érdemes olyan folyamatként tekinteni, amelynek különálló szakaszai vannak.

A rágyújtás folyamata: 1. Ennek folyamatáról blogcikk sorozatunk kövekező részében írunk részletesen. Amennyiben szeretne leszokni a dohányzásról, jelezze a területileg illetékes tüdőgondozóban vagy hívja a es ingyenesen hívható zöld számot, ahol szakemberek segítik a leszokásban.

Hogyan szokhatunk le a dohányzásról?

Felhasznált irodalom: Kovács Gábor szerk. Dohányzás és leszokás. Medicina könyvkiadó Zrt.

pszichológiai segítség a leszokásról dohányzásellenes szabályok

Urbán Róbert PhD Sorvezető leszokás támogató csoportok vezetéséhez. Ön szerint, mi akadályoz egy dohányost abban, hogy végleg le tudja tenni a cigarettát? Az akaraterő hiánya.

  • Milyen betegségek vannak a dohányzás miatt?
  • Dohányzás - A leszokás módszerei
  • A leszokás nem akaraterő kérdése! | Mindennapi Pszichológia
  • Nappal leszokni a dohányzásról

Olvassa el is