Mit tegyek, hogy ne vágyjon a dohányzásra

Cigi: így nem hízunk el leszokás után!

Január Túl vannak két tiszta héten, csak így tovább! Sajnos lesz még néhány akadály, de ha tudjuk, mik azok, már nem is olyan ijesztőek. Ajánlom Ha azok közé tartozol, akik komolyan veszik a fogadalmaikat, és január elseje óta nem gyújtottál rá, akkor az első három kemény nap és a lazulósabb időszak után most újra nehezebb időszak következik, ugyanis a harmadik hét után kezd teljesen kiürülni a szervezetből a nikotin.

Ekkor nagyon fontos, hogy ellenállj a csábításnak, és ne kövesd el a leszokni vágyók tipikus hibáit.

Letettem a cigit, mégis rágyújtottam. Mi legyen?

Csapda 1. Fiatal, mit tegyek férfiként vagy csinos nőként nehéz elképzelni magunkat betegen, legyengülten, idős korunkban.

mit tegyek, hogy ne vágyjon a dohányzásra

Úgy érezzük, hogy ez nemcsak messze, de tulajdonképp elérhetetlen távolságban van számunkra. Csapda 2.

Talán túl érzékeny vagy mostanában, talán nem ha hirtelen abbahagyja a dohányzást, történik valami stabil a magánéleted, talán a munkád túl stresszes, mindenesetre előfordulhat, hogy a rossz szokás túlságosan erősen jelent egyet a menedékkel.

7 tipp, hogy letegyük a cigarettát

Ez nem megy mindenkinek, és nem is baj, ha a te tempód más, de az tény, hogy az elszántságot a legjobb módszer sem pótolja. Csapda 3. Vegyél elő egy papírt, és írd össze, mi mindent nyersz azzal, ha betartod a fogadalmad.

  • idosekotthona-nagylozs.hu: Egy dohányos utolsó naplója (eszpee cikke)
  • Transindex - 7 tipp, hogy letegyük a cigarettát
  • Leszokni a dohányzást menopauza alatt

Javul az egészségi állapotod, véded a családod, rengeteg pénzt spórolsz, nem lesz körülötted dohányszag, jobban teljesítesz majd a munkahelyeden, és néhány év alatt képes annyira kitisztulni a szervezeted, mintha sosem cigiztél volna. Igaz például az, hogy a cigaretta nagymértékben rontja a fogamzóképességet azzal, hogy gátolja a petesejtek érését, de a ciklusod is rendeződik, ha már nem füstölsz.

Csapda 4.

Legfrissebb

A leszokás szempontjából egyáltalán nem számít, ki hány évet dohányzott és mennyit szívott. Nagyon sok faktorban azonnali javulást tapasztalhatsz abban a percben, amint felhagysz a rossz szokásoddal. Csapda 5. És nem is biztos, hogy érdemes önmagunkra hagyatkozni, hiszen a nikotinpótló készítmények rágógumi, tapasz és hasonlók megkétszerezik a siker esélyét.

Ehhez mintegy két-három hónap kell, ezalatt csökkenő adagokban jut a szervezetbe a nikotin, így nincsenek elvonási tünetek, vagyis rossz közérzet, gyengeség, aluszékonyság, farkaséhség, és persze a kivédhetetlen késztetés, hogy az öngyújtó után matass.

Van megoldás

Csapda 6. Az akupunktúra, a pszichoterápia vagy az autogén tréning elsősorban a lelkünkre hat, a nikotinpótló rágógumik és tapaszok a kémiai függőséget csökkentik úgy, hogy a fokozatosság miatt ez kevéssé fájdalmas.

Csapda 7. Három próbálkozóból mit tegyek épp így esik vissza.

mit tegyek, hogy ne vágyjon a dohányzásra Tippek a dohányzásról való leszokáshoz

Ami nagy kár, mert azok harmada, akik ilyenkor nem gyújtanak rá, innen már legalább egy évig kibírja, de 15 százalékuk végleg felhagy a káros szenvedéllyel. Csapda 8. Kiemelni egy szálat, megfogdosni, meggyújtani, játszani az öngyújtóval érezni-látni, ahogy száll a füst… Ebből az alapvetésből kiindulva készít sok gyártó műcigit: kis dobozkát vagy épp szipkát, amit kattogtatni lehet, ami füstöt ereget.

Kapcsolódó

De nem muszáj fizetni ezért. Ha megnyugtat, hogy valamit fogdosol, tartasz a kezedben, akkor rendszeresíts erre bármilyen kis tárgyat.

Magáról is azt mondta, hogy ő dohányzik, csak éppen 20 éve nem gyújtott rá. Számomra a felfoghatatlan, hogy a dohányzás miért jó dolog; köszönhetően egy kisgyerekkori rettenetes rosszullétnek a cigifüstös levegőtől, én egész életemre meggyűlöltem a cigarettát. De bagós ismerőseim - kik valaha megpróbálkoztak a leszokással - két csoportba oszthatóak: vagy letették, és vége, vagy ciklikusan újra és újra próbálkoztak, akár egy-két évtizeden áthúzódóan is.

Az fontos, hogy ennek ne legyen köze a cigarettázáshoz, társaságban például legyen a kezed ügyében egy pohár — a nikotinfüggőkön ez sajnos nem segít. Csapda 9.

Párkapcsolati stressz, ha a párod nem dohányos

Sajnos csaknem mindenkire igaz, hogy egyik függőségét csak egy hogy ne vágyjon a dohányzásra tudja kiváltani. Ettől azonban nem kell megrettenni, vannak egészen szelíd műfajok is.

  1. Párkapcsolati stressz, ha a párod nem dohányos Írta: Szász Gábor
  2. Búcsú egy gyilkos szerelemtől, avagy: leteszem a cigit - WMN

Fogalmazzunk függőség helyett inkább így: valami, amit szenvedéllyel csinálsz. Tipikusan ilyen például az ismerkedés vagy az edzés; nagy bajod nem lehet tőle, ha kicsit emeled az adagod.

hogyan lehet leszokni a dohányzásról otthoni módon jó gyógymód a dohányzásra

A bulizás nem a legjobb erre a célra — de ezt magyaráznunk sem kell. Csapda Ennek egyik oka az, hogy a nikotin már sem étvágycsökkentőként, sem anyagcsere-serkentőként nem hat rájuk, ezen kívül az ízek-szagok miatt több örömöt ad az étkezés, amire szükség is van — naná, hogy pótcselekvésként.

Letettem a cigit, mégis rágyújtottam. Mi legyen?

Sajnáljuk, de ez soványka érv a visszaszokásra — felejtsd is el! A lényeg, hogy legyél szigorú magaddal, hiszen ha nem viszel be a megszokottnál több kalóriát vagy többet égetsz elakkor cigi ide vagy oda, nem fogsz hízni, az anyagcseréd pedig körülbelül fél év alatt megnyugszik, beáll normál szintre.

Mi legyen? Sokaknál fordul elő, hogy a dohányzásról való leszokás alatt vagy után egyszer csak nem tudnak ellenállni a kísértésnek, és újból rágyújtanak.

Igen ám, csakhogy egyrészt így nem tudnak segíteni sem téged, másrészt egyre nehezebb lesz hárítani a kínálást. Hogy ne vágyjon a dohányzásra csak viccből teszik is, ez igen rossz hatású lehet.

Egyszóval: mindenki mérje fel, hogy az ő társaságában melyik stratégia az életképesebb. Tetszett a cikk?

Olvassa el is