Nem dönthetek úgy, hogy leszokom a dohányzást, Dohányzásról leszokás: módszerek, amik segíthetnek | idosekotthona-nagylozs.hu

nem dönthetek úgy, hogy leszokom a dohányzást

Harmadik fejezet: Tévhitek és hiedelmek Bármikor abbahagyom Hiedelmeink valóságosnak álcázzák önmagukat, így alakítva gondolkodásunkat, érzéseinket, cselekedeteinket. Hiedelmeinkkel korlátokat állítunk önnön szabadságunk útjába. Ha megváltoztatjuk hiedelmeinket, megváltozik életünk. Ám addig nem tudjuk mindezt megtenni, amíg meg nem ismerjük a mélyen bennünk gyökerező hiedelmeinket.

Ezért ebben a fejezetben megtárgyalunk néhány dohányzással kapcsolatos hiedelmet azok közül, amelyek a leggyakoribbak és a legtöbb gondot okozzák a leszokni vágyók számára. Van, aki úgy gondolja, ha csak keveset dohányzik, akkor nincs veszélyben.

mit kell tenni, ha leszokik a dohányzásról Ha abbahagyja a dohányzást, akkor akarata van

A kocadohányzás, illetve egy-egy haveri összeborulás alkalmával elszippantott slukkok társasági dohányossá léptetik elő az áldozatot. Nem árt tisztában lennünk azzal, hogy a legkisebb mennyiségű nikotin is növeli a függőség kialakulásának veszélyét. A rendszertelen dohányzás megtévesztő lehet, hiszen azt az érzetet kelti, hogy az illető kontroll alatt tartja a dolgokat.

Mi a dohányzás kódolási folyamata?

De ez nagy tévedés! Kezdetben még így érezzük, aztán szép lassan már nem mi uraljuk a cigarettát, hanem az ural minket! A nikotin elég ravasz ahhoz, hogy alattomosan az ember életébe férkőzzön. Lehetséges, hogy eleinte csupán egy-két alkalommal gyújt rá valaki, de mielőtt felfoghatná az illető, hogy mi is történik vele valójában, az alkalomszerű dohányzás valódi függőséghez vezet.

A nikotin nagyon durva méreg. Egy erős dohányos által naponta elszívott adagok nikotin tartalmának összértéke magasan meghaladja a halálos dózis mértékét. Napi húsz szál cigaretta nikotin mennyiségének egyszeri dózisként való szervezetbe juttatása azonnali halált okozna. Azonban ennek a nikotinmennyiségnek a többszöri, kisebb adagokban történő bevitele, annak rövid felezési nem dönthetek úgy és a krónikus fogyasztás során kialakult tolerancia miatt nem jelent közvetlen életveszélyt.

Szokványos, hagyományos dohányzással csak nagyon kemény munka árán lehetne elérni a kritikus mértéket. Néhány másodperccel a belélegzést követően a nikotin az agyba jut és annak működését jelentősen befolyásolja. Ott fejti ki azt a tényleges hatását is, hogy egyre jobban fokozódik a cigaretta utáni vágyunk. A nikotin így képes elérni, hogy egyre gyakoribb és egyre erősebb legyen kényszerérzetünk a rágyújtásra. Ezért általánosan elfogadott, hogy leginkább a nikotin a felelős azokért a dolgokért, amelyek a dohányzással kapcsolatban a függőségi viszony megteremtésében a dohányzáshoz való ragaszkodásban alapvetőek.

Dohányzásról leszokás: módszerek, amik segíthetnek

A dohányzás nem arról szól, hogy függetlenek vagyunk és szabadon dönthetünk arról, hogy adott pillanatban rágyújtunk-e, vagy sem. Épp ellenkezőleg nagyfokú függőséget okoz.

nem hisz abban, hogy abbahagyom a dohányzást tüdő fájdalom

Megfoszt minket a szabad akaratunktól és ezzel egy olyan szokás rabjává tesz minket, amivel önmagunk és a környezetünkben élők egészségét is károsítjuk. Minderre elég nehéz dolog a szabadság élményeként tekintenünk. Minél inkább nő a félelmünk, annál többet dohányzunk.

Minél többet dohányzunk, annál inkább nő bennünk a félelem. Ez egy ördögi kör.

Legfrissebb

Ilyenkor olyasvalamiben hiszünk, amit nem akarunk és nem abban, amire vágyunk. A legtöbb új évi fogadalom ugyanis pont szilveszter napjának végéig tart.

Miért van az, hogy az egyik pillanat nemes elhatározása elfelejtődik a következő pillanat forgatagában? Azzal, hogy meg akarunk változtatni egy régi beidegződésünket, kilendítjük magunkat saját komfortzónánkból. Ha biztosítani szeretnénk célunk teljesülését, hozzá kell igazítanunk ezt a komfortzónát.

SZÍVDERÍTŐ Az elektromos cigaretta nem segít a dohányzásról való leszokásban

Ha nem tesszük meg, előbb, vagy utóbb azt fogjuk tapasztalni, hogy szándékunkat feladjuk és minden marad a régiben. Ahhoz, hogy módosítsunk komfortzónánkon, egyszerűen csak meg kell változtatnunk a beállításokat a fejünkben.

Módunkban áll átprogramozni önmagunkat, hogy életünk a mi céljainkat szolgálja. Ha belső dolgainkat átállítjuk, a külső dolgaink követni fogják a változást.

Neked ajánljuk

És ha végig csináljuk, mert eltökéltük, hogy bármi történjen is, kitartunk és vitának helye nincs, nyert ügyünk van. A sikerünk biztosított. Mi emberi lények már csak így működünk. Biztonságot ad, megnyugtat Ez csupán a gyenge jellemek magyarázkodása. Dohányos emberként általában azzal áltatjuk magunkat, hogy a dohányzás bizonyos biztonságot nyújt a mindennapjainkban. De kérdem én, milyen biztonság az, amelyiktől az ember meg akar fulladni? Milyen biztonság az, amelyik szorítja a szívet és a rák félelmét kelti bennünk.

Erre válaszoljon kedves olvasó! A nikotin köztudottan szűkíti az ereket, ezáltal rontja a vérkeringést. A dohányzás azonkívül szívinfarktust és rákot okozhat.

SZÍVDERÍTŐ Az elektromos cigaretta nem segít a dohányzásról való leszokásban

Dohányosként az esetleg előforduló sebek is nehezebben gyógyulnak. Mindezzel csak az a tévhit áll szemben, hogy a nikotin lazító hatású. Természetesen hogy leszokom a dohányzást agyunk működését befolyásoló hatás, mely magatartásunk működését sem hagyja érintetlenül.

Egy dolog kétségtelen, a nikotin romboló, pusztító nem dönthetek úgy gyakorol ránk. Azonban amint kiürül a nikotin a szervezetünkből, eltűnnek ezek a tünetek. Az is téves megállapítás, hogy a cigaretta megnyugtatja az embert.

Neked ajánljuk

Éppen ellenkezőleg, idővel egyre ingerlékenyebbé és egyre feszültebbé tesz bennünket. Mire alapozom ezt? A csökkenő nikotinmennyiség mellett azt tapasztalhatjuk, hogy egyre idegesebbek, nyugtalanabbak és ingerültebbek vagyunk. Amint rágyújtunk, ingerültségünk, idegességünk nagyon gyorsan megszűnik. A dohányosok ezt gyakran a cigaretta és a nikotin nyugtató hatásaként értékelik. Ez azonban hogy leszokom a dohányzást.

SZÍVDERÍTŐ Az elektromos cigaretta nem segít a dohányzásról való leszokásban

A nikotin csupán stimuláns hatást fejt ki. Növeli a vérnyomást, emeli a pulzust, szűkíti az ereket, serkenti az éberséget. A nikotin hogy leszokom a dohányzást nyugtató hatására vonatkozó meggyőződésünk csak illúzió, ami abból ered, hogy zaklatottságunk csak kellemetlen tünet, mely a csökkenő nikotinszintünk következménye és azonnal megszűnik, amint rágyújtunk egy szál cigarettára.

Olvassa el is